شناسهٔ خبر: 176151 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کنترل ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در طرح اربعین

کنترل اتوبوس ها در یزد سرپرست اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد گفت: از ابتدای طرح جابه‌جایی مسافرین ویژه اربعین تعداد ۷۵۰ دستگاه  اتوبوس با هدف ارتقای ایمنی مسافران، کنترل شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط‌عمومی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد، رضا حسین‌زاده سرپرست اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل، اظهار کرد: طرح کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه عمومی از جمله ناوگان حامل مواد خطرناک، اتوبوس، مینی‌بوس و سایر وسایل نقلیه عمومی جاده‌ای، به منظور ارتقای ایمنی عبور و مرور و کاهش تصادفات و فوتی‌های جاده‌ای به شکل گشت‌های مشترک ادارات راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و پلیس‌راه در تمامی ایام سال و در کلیه محورهای مواصلاتی پرخطر و پر تردد انجام می‌شود.

حسین زاده، افزود: در ایام سفرهای اربعین با توجه به افزایش حجم تقاضا از ناوگان حمل‌ونقل عمومی مسافر، این نظارت‌ها در قالب طرح جابه‌جایی زائرین اربعین وایام پایانی ماه صفر و تابستان به صورت شدیدتر و با دقت نظر بیشتری توسط اداره ایمنی وترافیک و پلیس‌راه انجام شد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز از ابتدای آغاز طرح تا روز ۱۶شهریور تعداد۷۵۰ دستگاه اتوبوس در محورهای منتهی به مرزهای چذابه ، شلمچه ومهران وهمچنین مشهد مقدس در قالب طرح کنترل میدانی ناوگان مسافری، مواردی از جمله وجود تجهیزات ایمنی (کپسول آتش‌نشانی، چکش ایمنی، مثلث ایمنی)، جعبه کمک‌های اولیه، وضعیت روشنایی، وضعیت کولرها و شیشه‌های اتوبوس، وجود آب‌سرد، نصب شماره پیامک و سامانه ۱۴۱ جهت اعلام شکایات و تخلفات، صورت‌وضعیت و تطبیق آن با تعداد مسافران و... بررسی شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد تصریح کرد: با توجه به تداوم تقاضای سفرهای هم‌وطنان در ایام پایانی فصل تابستان، نظارت و کنترل میدانی بر ناوگان حمل‌ونقل عمومی در محورهای پرتردد و پرخطر همچنان وجود دارد تا مسافران و کاربران با آرامش خاطر در جاده‌ها تردد کنند.